A ajuns pe locul 4 în lume, dar nu se bucură de statutul de vedetă. Presa din Vest a identificat cele 5 motive pentru care Halep nu e mediatizată cum trebuie

A ajuns pe locul 4 în lume, dar nu se bucură de statutul de vedetă. Presa din Vest a identificat cele 5 motive pentru care Halep nu e mediatizată cum trebuie
  • Publicat:
  • Actualizat:
  • Tenisul mondial implică o luptă și în terenul sponsorilor. În disputa pentru vizibiltate, companiile își asociază numele cu diferite staruri, dar Simona Halep nu este deocamdată o miză foarte mare, în ciuda performanțelor din ultima perioadă. Presa din Vest a încercat să găsească motivele pentru care imaginea numărului 4 mondial nu vinde încă.

În urmă cu un an și două luni, Simona Halep ocupa locul 60 în lume și era nevoită să treacă prin furcile caudine ale calificărilor la Roma, înainte de a uimi întreaga lume și a ajunge până în semifinalele competiției. De atunci, românca de 22 de ani a etalat un joc extrem de consistent și a dovedit un mental atât de puternic încât a intrat între cele mai bune jucătoare de tenis din lume. Cu 7 turnee câștigate, Simona – declarată revelația circuitului în 2013 – nu se bucură totuși de statutul de mare vedetă decât în lumea sportului alb.

Jurnaliștii de la bleacherreport.com o consideră pe constănțeancă printre marile favorite de la Roland Garros – turneu care debutează duminică -, dar sunt uimți de faptul că, în ciuda unui tenis extrem de bun, Halep nu este văzută de mulți drept o mare stea. Imaginea Simonei nu vinde încă, iar acest aspect trebuie neapărat îmbunătățit, consideră sursa citată, care a căutat motive dincolo de firea introvertită a sportivei noastre și de faptul că pentru ea tenisul ocupă primul loc, ci nu acțiunile adiacente.

De ce Simona Halep nu este promovată cum trebuie, de ce imaginea ei nu vinde? Dacă te uiți pe site-urile de profil, o să vezi mult mai multe știri despre ce a făcut numărul 19 mondial, Eugenie Bouchard. De ce nu în egală măsură și despre româncă? Și ea e atractivă, drăguță și zâmbește des. Mai mult, are un joc complet și fenomenal. Dar mediatizarea nu are de multe ori legătură directă cu valoarea, marketingul ghidându-se după alte aspecte„, își încep ziariștii sursei citate expunerea, pentru ca apoi să identifice cele 5 motive pentru care imaginea lui Halep nu vinde la fel de bine ca cea a Șarapovei, de exemplu.

1. Nu e blondă

Când e vorba de folosirea cuiva în scop comercial, blondele au prioritate. Totul a început cu Chris Evert, pentru ca apoi Kournikova sau Șarapova să fie preferatele tuturor. Chiar și Radwanska s-a vopsit blondă, iar Serena Williams – care a câștigat mai mulți bani din tenis decât orice altă jucătoare – a făcut același lucru. Dacă Halep vrea că capteze mai multă atenție din partea sponsorilor și a media, ar putea să se gândească serios la o schimbare de look.

2. Nu e suficient de înaltă

Având 168 cm înălțime, românca este peste medie, dacă ne raportăm la marea majoritate a femeilor. Totuși, în circuit nu există multe sportive de top care să aibă sub 175 cm. Șarapova, Bouchard sau Ana Ivanovic au toate aproximativ 180 cm și acest aspect la ajută nu doar în plan sportiv. Singura excepție o constituie Cibulkova, care a avut o mulțime de contracte de-a lungul timpului (are doar 160 cm), dar să nu uităm că ea e blondă.

3. Are un accent ciudat

Deși vorbește engleza foarte bine, acest lucru nu este de ajuns. Mesajul transmis este întotdeauna perceput corect de toți, dar există ceva în accentul ei care deranjează. Mai ales americanii consideră că discursul ei nu este melodios, așa cum este al Șarapovei, de exemplu (jucătoare crescută pe terenurile de hard, din SUA)

4. Nu a impresionat în Grand Slamuri

Halep a acces pe poziția pe care este în acest moment grație faptului că s-a impus în turnee mai puțin importante, care nu au atât de mare vizibilitate. Abia finala de la Madrid, din urmă cu puține săptămâni, a fost prima mare realizare din punct de vedere al notorietății.

Până la Australian Open-ul din 2014, Simona nu a trecut vreodată de turul 4 într-un Grand Slam (la Antipozi a ajuns, în ianuarie, până în sferturi), iar acest aspect a contribuit la lipsa de interes a sponsorilor. Doar dacă performezi la cel mai înalt nivel, media și diferitele organizații își vor canaliza atenția asupra ta.

5. A explodat târziu

Cele mai multe dintre marile talente din sportul alb explodează extrem de devreme, până în 19 ani acestea reușind să facă deja valuri. La 21 de ani se discută deja despre posibilitatea ca acestea să câștige turnee de Grand Slam, lucru care nu s-a întâmplat cu Simona.

Poate și din motive obiective, aceasta suferind la 17 ani o operație de micșorare a sânilor, dimensiunea lor împiedicând-o să se deplaseze la potențial maxim. Toți sunt mult mai atrași de persoanele care obțin performanțe la vârste fragede, dar, la 22 de ani, Halep are suficient timp să recupereze. Are nevoie doar de victorii și de meciuri cât mai bune la turneele mari.”, scriu jurnaliștii de la bleacherreport.com.

Adidas, noul sponsor

Un prim pas a fost făcut de Simona, totuși, în această primăvară ea semnând un contract important cu Adidas. Firmele de echipament sportiv încearcă să ispitească prin contracte consistente cele mai importante figuri din sportul alb. Oameni ca Edberg, Sampras, Agassi, Federer sau Nadal au rămas fideli giganților cu care au bătut palma încă din tinerețe, dar în prezent trecerea de la o firmă la alta nu mai surprinde. La fete, un criteriu de bază îl reprezintă, pe lângă rezultate, aspectul fizic al protagonistei, carisma, naturalețea și discursul. Companii precum Adidas, Nike, Lacoste, Fila, Lotto sau Li Ning organizează tot felul de evenimente în care jucătorii pe care îi sponsorizează au rolul de a atrage televiziuni și implicit o promovare agresivă a mărcii.

Simona Halep a intrat și ea în această lume selectă, Adidas considerând-o un pol de atracție din acest punct de vedere. „Ambiția, talentul și personalitatea Simonei se potrivesc perfect cu determinarea Adidas de a oferi forță tinerilor jucători de tenis din toată lumea. Așteptăm cu nerăbdare să-i fim alături mulți ani de-acum înainte, pe măsură ce progresul său impresionant în clasamentul WTA va continua”, a spus Andrea Swick, Head of Tennis în cadrul Adidas Global Sports Marketing, după semnarea contractului cu Simona.

Urmărește ProSport.ro pe Google News
Știri despre
Pe aceeași temă
Tudor Chirilă știe de ce Raluca Moldoveanu nu a câștigat Vocea României! „Am punctat chestia asta”
Tudor Chirilă știe de ce Raluca Moldoveanu nu a câștigat Vocea României! „Am punctat chestia asta”
Neverosimil! De ce au renunțat chinezii la Andrea Compagno, după 17 goluri în 26 de meciuri
Neverosimil! De ce au renunțat chinezii la Andrea Compagno, după 17 goluri în 26 de meciuri
Lovitură pentru profesori! Salariile și sporurile, înghețate de la anul și asta nu e tot!
Lovitură pentru profesori! Salariile și sporurile, înghețate de la anul și asta nu e tot!
Catalanii trec la ‘amenințări’! Starul Barcelonei care ar putea fi dat afară la finalul sezonului
Catalanii trec la ‘amenințări’! Starul Barcelonei care ar putea fi dat afară la finalul sezonului
Bomba sfârşitului de an! Adrian Mutu, revenire de senzaţie în Superliga
Bomba sfârşitului de an! Adrian Mutu, revenire de senzaţie în Superliga
BREAKING NEWS | Cumpără din nou! Dan Şucu face o nouă tranzacţie în Italia, până la 100%:
BREAKING NEWS | Cumpără din nou! Dan Şucu face o nouă tranzacţie în Italia, până la 100%: "Va fi prezentat…
Cum arată astăzi cea mai veche asistentă tv! Abia dacă o mai recunoști. Pe vremuri făcea furori în ipostaze incendiare!
Cum arată astăzi cea mai veche asistentă tv! Abia dacă o mai recunoști. Pe vremuri făcea furori în ipostaze incendiare!
Soția lui Dani Oțil, pusă la ZID de români! Gabriela Prisăcariu a răbufnit pe internet: 'VĂ ROG să....'
Soția lui Dani Oțil, pusă la ZID de români! Gabriela Prisăcariu a răbufnit pe internet: 'VĂ ROG să....'
BANCUL ZILEI. Bubulina: – Bulă, te-am rugat să bați covorul. Ai făcut-o?
BANCUL ZILEI. Bubulina: – Bulă, te-am rugat să bați covorul. Ai făcut-o?
Româncă întoarsă din străinătate, şocată de preţul unui cozonac sau al hârtiei igienice:
Româncă întoarsă din străinătate, şocată de preţul unui cozonac sau al hârtiei igienice: "Am văzut abia acum ce înseamnă"
Vâscul este VINDECĂTOR! Puțini știu cum trebuie folosită planta de fapt
Vâscul este VINDECĂTOR! Puțini știu cum trebuie folosită planta de fapt
Decizia radicală luată de Cristi Borcea. Ce se întâmplă cu averea milionarului român
Decizia radicală luată de Cristi Borcea. Ce se întâmplă cu averea milionarului român
Lacrimi și suspine pentru o vedetă din România! „Nu mai vreau nevastă, nu mai vreau nimic”
Lacrimi și suspine pentru o vedetă din România! „Nu mai vreau nevastă, nu mai vreau nimic”
Dezvăluire bombă despre Călin Georgescu. Marele adevăr s-a aflat. Legătura secretă cu Vladimir Putin și Dmitri Medvedev
Dezvăluire bombă despre Călin Georgescu. Marele adevăr s-a aflat. Legătura secretă cu Vladimir Putin și Dmitri Medvedev
Știrea momentului în Ajun de Crăciun
Știrea momentului în Ajun de Crăciun
Avem TESTAMENTUL lui Silviu Prigoană! Surpriză MAXIMĂ pentru Adriana Bahmuțeanu
Avem TESTAMENTUL lui Silviu Prigoană! Surpriză MAXIMĂ pentru Adriana Bahmuțeanu
Au început reducerile de iarnă: mii de jocuri la prețuri accesibile
Au început reducerile de iarnă: mii de jocuri la prețuri accesibile
Antrenorul Petrolului Ploieşti şi-a anunţat demisia
Antrenorul Petrolului Ploieşti şi-a anunţat demisia
Un șofer lent circulă pe banda 2. E legal să-l depășești prin dreapta, pe banda 1?
Un șofer lent circulă pe banda 2. E legal să-l depășești prin dreapta, pe banda 1?
Mireasa sezon 10. Mesajul Ramonei pe Instagram, după ce s-a căsătorit cu Stelian. Ce a anunțat
Mireasa sezon 10. Mesajul Ramonei pe Instagram, după ce s-a căsătorit cu Stelian. Ce a anunțat
×